You are currently viewing Zimny prysznic, czy warto?

Zimny prysznic, czy warto?

Zapewne słyszałeś o zimnych prysznicach. Co one tak naprawdę dają? Nie są przyjemne, ale mają kilka zalet i kilka wat. Poznajmy część z nich…

Zalety zimnego prysznica:

  • Zwężają naczynia krwionośne.
  • Zwężają pory, które po kąpieli się rozszerzają.
  • Ujędrniają skórę.
  • Wzmacniają włókna kurczliwe.
  • Ograniczają wchłanianie się zanieczyszczeń do organizmu.
  • Zwiększa krążenie i stymulują produkcję komórek odpornościowych.
  • Zimny prysznice wysyłają do mózgu odpowiednią ilość impulsów elektrycznych, które wywołują efekt antydepresyjny.
  • Gdy temperatura jąder wzrasta, to spada liczba plemników, dlatego u facetów ta czynność zwiększa płodność.
  • Zwiększają czujność.
  • Zwiększają wydajność w pracy.
  • Zwiększają kreatywność.
  • Zmniejszają stany zapalne.
  • Naprawiają mikro urazy po treningu.
  • Zimna woda pomaga w zamykaniu łuski włosa, pozwalając włosom odbijać więcej światła, co powoduje połysk.
  • Zimna woda zmusza naczynia limfatyczne do kurczenia się, przez co usuwamy część toksyn z organizmu.
  • Przez nie spalamy więcej kalorii, ponieważ ciało zużywa więcej energii, aby się ogrzać.
  • Zimna woda przyspiesza akcję serca, co wpływa na uwalnianie adrenaliny, które mogą dać ci zwiększenie energii i metabolizmu oraz odczuwalny wzrost mentalny.
  • Pobudzają apetyt.
  • Wspomagają walkę z cellulitem.
  • Zmniejszają ryzyko infekcji.
  • Pozytywnie wpływają na sen.
  • Prowadzą do zmniejszenia poziomu kwasu moczowego.

Wady zimnego prysznica:

Nie ma szczególnych wad brania zimnego prysznica. Mogą być jedynie przeciwwskazania takie jak np. choroby układu sercowego, ciąża, które nie pozwalają ich brać. Wszystko zależy od stanu zdrowia.

Podsumowanie

Wszystkie czynniki pokazują, że warto spróbować brać zimny prysznic. Jest dużo korzyści.

Jak je brać?

Najtrudniejsze jest przełamanie się. W moim przypadku nie stawiam oporów. Głęboko oddycham i pozwalam, aby zimna woda spływała po ciele. Odruchy, które robimy, aby uciec od tej wody, tylko utrudniają ich branie. Dobrą rzeczą jest stopniowe schładzanie wody, którą się kąpiemy. Nie musi być ta woda najzimniejsza od razu. W ten sposób łatwiej możemy się ich nauczyć.