You are currently viewing Dieta w sporcie

Dieta w sporcie

Błędne przekonanie.

Bardzo często się słyszy, że dieta powinna się składać z ryżu i kurczaka lub odmawiania sobie dobrego jedzenia. Jest to duży błąd. Stosując się do takich ograniczeń, bardzo ciężko jest osiągnąć swoje cele. Najczęściej stosuje się dietę, aby schudnąć lub aby zwiększyć tkankę mięśniową.

Dieta na schudnięcie.

Najważniejsze jest bycie na deficycie kalorycznym. Jedzenie jest niczym innym jak paliwem do organizmu. Gdy będziemy jeść więcej, niż potrzebujemy, to ciało będzie je gromadziło w postaci tłuszczu. Jeśli zmniejszymy ilość jedzenia, to organizm zacznie pobierać energię ze zgromadzonego tłuszczu i w ten sposób będziemy chudnąć. Nic innego nie będzie działać. Żadne spalacze tłuszczu nie będą skuteczne. Dodatkowo mogą one uszkadzać organizm. Wszystko zależy od ilości jedzenia plus aktywności fizycznej. Dzięki niej następuje zwiększony metabolizm w organizmie i dzięki temu szybciej traci się zbędne kilogramy.

Dieta na masę.

Aby zbudować mięśnie, nie musisz jeść kurczaka z ryżem przez cały czas. Najważniejsze są zbilansowane posiłki zawierające odpowiednie mikro i makro składniki. Warto jest skoncentrować szczególną uwagę na białko, ponieważ one jest głównym budulcem mięśni. Przykład takiego posiłku to np. kotlet schabowy z kaszą i surówka. Chodzi najbardziej o to, aby jedzenie nie było przetworzone. Były one jak najbardziej z naturalnego pochodzenia i zawierały jak najmniej cukru.

Cukier w diecie.

Nie znaczy to, że musimy rezygnować ze słodyczy całkowicie. Przy każdej diecie dobrze jest zachować proporcje 80/20. Znaczy to to, że jemy 80% posiłków zdrowo, a 20%, to, na co mamy ochotę np. lody, słodycze. Takie rozwiązanie pozwoli dłużej utrzymać dietę. Bardzo często jest tak, że kiedy staramy się utrzymywać 100% zdrowego jedzenia, to szybko z tej diety rezygnujemy.

Czy dieta na schudnięcie czy na robienie tkanki mięśniowej jest trudna?

Właśnie z wyżej wymienionego powodu nie jest to trudne. Nie musimy rezygnować ze słodyczy. To, co musimy zrobić, to być bardziej świadomym tego, co jemy. Najważniejsze są proporcje i jakość jedzenia. Gdy spożywamy lepsze jedzenie, to nasz organizm lepiej funkcjonuje. Przy lepszym funkcjonowaniu organizmu lepiej będziemy się czuć, będziemy mogli robić cięższe treningi i będziemy szybciej budować swoje mięśnie.

Jedzenie jest bardzo obszernym tematem. Spożywając posiłki, dostarczamy nie tylko węglowodany, białko i tłuszcze. Dostarczamy dużo innych składników. One mają kluczowe znaczenie na zdrowie naszych jelit. Zdrowe jelita, to zdrowy organizm. Jaki składnik i co nam daje oraz w czym możemy go znaleźć, znajdziesz tutaj na stronie. Bądź świadomy tego, co jesz i ciesz się lepszym zdrowiem.